Vesper Logo
Discovery sessie
Merkstrategie
Merkidentiteit
Merkhandleiding
Print design
Web design

Vesper is een fat bike producent die hun elektrische fietsen exclusief verhuurt via luxe hotels. Bij een samenwerking met Vesper worden de fietsen kosteloos bij het hotel geplaatst. Hotelmedewerkers kunnen vervolgens de fietsen via het systeem van Vesper aan de gasten verhuren. Het hotel ontvangt een kleine commissie, maar het belangrijkste is dat zij hun gasten een unieke ervaring kunnen aanbieden.

Vesper merkhandleiding

Over het project

Toen de 3 oprichters van Vesper bij mij aanklopten was het business concept al in kannen en kruiken. Er stond een uniek verhuur concept dat zich onderscheidde van andere fat-bike merken.

De uitdaging

Om in een drukke fat-bike markt de aandacht naar zich toe te trekken was het nodig om de communicatie en de uitstraling voor de klant zo uniek en aantrekkelijk mogelijk te maken. De uitdaging binnen dit project was het feit dat er twee verschillende klanten waren. Om te kunnen weten wat de klanten als aantrekklijk ervaren moesten we ze eerst volledig kaart brengen.

Het proces

Het resultaat

Tijdens de discovery sessie werd het duidelijk dat Vesper zich zou gaan richten op luxueze hotels en zijn gasten. Met als doel om indruk te maken op dit type klanten heb ik een onderscheidende merkidentiteit ontworpen die een exclusieve en avontuurlijke indruk maakt. Deze identiteit heb ik vervolgens tot uiting laten komen in het Vesper reserveringsysteem, de website, flyers, business cards, stickers een sleutelhanger en hebben we het merkverhaal vertaald naar een promotievideo (in samenwerking met Frame Vision).

De ervaring van Vesper

Een klant die trots is op de staat van zijn of haar merk is waar ik het voor doe

Tim Scheerder

Tim Scheerder

Co-founder Vesper

Inventief, transparant, toegewijd

“Met dank aan Tribelines hebben we nu een beter beeld van onze eigen visie. We realiseren ons nu ook dat het uiten van ons merk via meerdere kanalen een enorme meerwaarde heeft. De discovery sessie gaf ons vertrouwen in het vervolg van het proces. We voelden dat Tribelines precies wist waar wij het over hadden en waar we naar toe willen met ons bedrijf. De merkstrategie die daaruit voortkwam bevestigde dat. “
Jorno Levels

Jorno Levels

Co-founder Vesper

Competent, kritisch, enthousiast

“Hoewel we in eerste instantie sceptisch waren over de discovery sessie, werd het uiteindelijk de belangrijkste stap in onze samenwerking. Tribelines ging veel verder dan het visuele en daagde ons uit om dieper na te denken over ons bedrijf. Teun heeft echt met ons kunnen meedenken; van nieuwe ideeën voor touchpoints tot het ontwerpen van onze merkidentiteit en website.”